FAQ IPTVexpress

Välkommen till IPTVexpress!
Här hittar du några av vara vanligaste frågor och svar om våran tjänst.
Kan du inte hitta ditt svar? Kontakta oss här!

faq-iptvexpress

Frågor och Svar

  • Det är endast tillåtet med en aktiv anslutning per konto.
    (Du kan installera på flera enheter men du kan bara använda en åt gången.)
  • Det är förbjudet att dela med sig av sitt konto till vänner eller anhöriga.
  • Att återstreama våra kanaler är förbjudet. (Automatisk spärr funktion kommer blocka ditt konto!)
  • Att spela in en kanal medan du tittar på en annan kanal är förbjudet.
    Då du använder dubbel bandbredd och orsakar precis samma skada för oss som om du hade tittat på två enheter samtidigt.
  • Endast en demo konto ansökning per hushåll.
  • Endast kompletta ansökningar kommer behandlas.
  • Man får inte redigera sin m3u-lista med hjälp av programvaror och webbplatser från tredje part.
    P.g.a. att dessa programvaror och webbplatser från tredje part hackas eller läcker m3u länkar som redigeras på deras webbplatser.
    Alla läckta m3u länkar online kommer att raderas utan varning. (OBS detta ersätts ej!)
  • Demo kontot gäller från den tidpunkten du får den i din inkorg och varar 60min framåt.
    Ni är själv ansvariga för att se i din skräppost då det är väldigt vanligt att våra mail tyvärr hamnar där.
  • Ansök inte om ett demo konto om du inte har tid att använda den, du får inget nytt senare för att du missade eller inte hann använda den.
  • Använd INTE mail konton avsedda för engångsbruk.
  • Maila inte oss med förfrågningar om när ditt provkonto blir klart.
  • Vi förbehåller oss rätten att stänga av demo konto i förtid.

VPN är inget krav hos oss, användning utav VPN är tillåtet hos oss.
Väljer du att använda VPN så ansvarar du själv för detta.

Ja, supporten ingår gratis som kund hos oss.
Om du stöter på några problem med tjänsten, kan du kontakta vårt supportteam via e-post eller live-chatt på vår hemsida.
Vårt supportteam finns tillgängligt för att hjälpa dig och lösa eventuella problem du kan ha.
Vi förstår att du kan ha fler frågor och vi finns här för att hjälpa dig. Tveka inte att kontakta oss om du behöver ytterligare support.

  • Du gör en beställning via vår webbshop eller kontaktar oss direkt i livechatt så hjälper vi dig.
    Fyll i formuläret för beställning här.
  • Vi erbjuder INTE ÅTERBETALNINGAR av något slag.
    Så var snäll och testa våran demokonto först innan du gör en order beställning.
    Ansök demokonto här!
  • Allt som krävs är att ni har stabil internetuppkoppling.
    Kolla på våra instruktioner vilken enhet som går att använda här
  • Ni bör ha minst 25 mb/s för att uppleva ett problemfritt tittande, samt vara ansluten med nätverkskabel (om möjligt.) och inte wi-fi för bästa möjliga upplevelse, då alla har olika förutsättningar i sitt hemnätverk. Självklart går det att se på tv ändå med wi-fi, dock upplever en del av våra kunder problem med HD/FHD/4K kanaler.
  • Ni kan enkel kontrollera eventuella driftstörningar hos er nätleverantör med hjälp av länken nedan. https://www.downdetector.se
  • Samt kontrollera er internethastighet här http://www.bredbandskollen.se

Vi har samtliga Nordiska kanaler Cmore, Viasat, Sport, Discovery, Film och underhållning samlat på ett och samma ställe.
Över 22000+ TV kanaler & Filmer, Serier VOD (video on demand), Live events, Sport.
Ja du läste rätt ”ALLT INGÅR!”
Sök bland våra kanaler här.

Boxarna skickas ut från vårt lager rekommenderat och bör vara hos er inom 2-5 arbetsdagar.

Ja absolut, välj att ta bort genom att klicka i ”Ja tack, ta bort vuxenkanaler” vid beställning.

Du kan installera tjänsten på alla dina enheter men regeln är 1 konto = 1 aktiv enhet.
Det går självklart bra och installera tjänsten på ALLA dina enheter. (Med regeln i åtanke.)
Vill du kunna använda tjänsten på fler enheter samtidigt behöver ni köpa ett extra konto. Kontakta oss för ett beställa detta.
Du tar skälva ansvar för att du stänger ner enheten före du startar den andra enheten.
(Ditt konto kommer bli blockerad per automatik från systemet vid 2 aktiva samtidigt!)

Ja absolut, så länge ni har en stabil internetuppkoppling.

Tack för att ni har tålamod, vi svarar inom 60 minuter.
Du kommer få svar så fort det är din tur i kön.
Att skriva flera gånger kommer inte påskynda ditt svar utan bara göra att vårt system kommer sortera ut alla dina mail.
(Dessa kan ta upp till 24 timmar för ett svar!)
Där av är det viktigt att ni inte skriver till oss korta små mail utan skriver en sammanställd mail på problemet och invänta ett svar från oss.

Alla får svar med lite tid och tack för eran tålamod!

IPTV står för Internet Protocol Television och det är en metod för att leverera TV-program och filmer via internet istället för via traditionell TV-teknik som satellit eller kabel. Med IPTV kan du strömma innehåll direkt till din TV, dator eller mobil enhet.

Du kan använda IPTV på olika enheter, inklusive Smart TV, dator, Android- och iOS-enheter samt MAG-boxar.
Vårt mål är att ge dig friheten att titta på ditt favoritinnehåll var du än är.

Betalningsguider

Här hittar du svar på generella frågor om betalningar.
Detaljerad information om dina betalningar ser du på din e-post.

Tyvärr så har safello tagit bort Swish som betalning.
Men nu kan man köpa btc med följande alternativ.

Klarna – Kort – Direkt banköverföring på 5 min!
Klarna tar en dag att komma fram.

Gå in på följande sida www.safello.com
1: Ange det belopp som du vill köpa i Bitcoin. Exempelvis 350 sek
2: Fyll i vår plånboksadress. (Som du fick på mail grön markerad)
3: Skanna QR-koden med BankID Appen & därefter Ange ditt personnummer. (För att godkänna med BankID)
4: Öppna din BankID app för att bekräfta ordern.
5: Skicka en skärmbild på köpet. Klart!

1:  Välj hur mycket du vill köpa för
2: Logga in viaBankID
3: Bekräfta köpet via Klarna – Kort – Direkt banköverföring

1: Go into following website https://www.moonpay.com/buy
2: Type the amount on ”I want to spend” then Continue
3: Type your email and continue, you will get a verification code on mail type it in and continue.
4: Enter your adress and details then continue. Enter your card details and Continue,
5: Go trough the steps and confirm your purchase.

kop-iptv-med-swish
Slutför betalningen, genom att öppna din Swish app.
1: Swisha till nr:
2: Ange belopp:
3: Som meddelande skriver du:
4: Mottagare:
Svara på mail när ni betalt.

Gå in på en av följande sida:  www.bt.cx/sv/
1: Fyll i beloppet du ska betala där det står EURO.
2: Fyll sedan i ditt personnummer med 12 siffror.
3: Välj din bank och logga in.
4: Tryck på Öppna Mobilt BankID och starta din BankID app.
5: Dina uppgifter visas nu i fälten.
6: Kryssa i Nej på PEP frågan så som vi gjort på bilden nedan. Tryck nu på Nästa.
7: Ibland kan denna ruta dyka upp. Välj då Långsiktigt sparande som vi gjort.
Välj ett av beloppen nedan, exempelvis 0-10000. Tryck sen på Nästa.
OBS! Välj INTE Betala för en vara eller tjänst.
7:
Kopiera och Klistra in din BTC adress som du fått från oss och kryssa i att BTCX ska stå för nätverksavgiften. Tryck sedan på Nästa.
OBS! Var noga så att du kopierar hela BTC adressen och att du kryssar i rätt alternativ nedan!
8: Dubbelkolla så att din information är korrekt. Tryck på Betala med Kreditkort.
9:  Fyll i din kortuppgifter och tryck på Betala.
OBS! Man behöver ofta låsa upp sitt kort för internet köp genom sin bank. Går smidigt att göra genom att logga in på banken.

Du kommer få ett sms från Bt.cx för att bekräfta er order vänligen besvara med svaret på säkerhetsfrågan. Det tar mellan 15-30 minuter innan betalningen dyker upp. Du får automatiskt orderbekräftelsen via mejl, vänligen kontrollera inkorg och skräpkorgen.
Det kan vara att bt.cx skickar ut ett frågeformulär per e-post, eller ett sms man med en säkerhetsfråga man behöver svara på.
Meddela oss om där skulle vara några frågetecken.

error: Upphovsrätt: IPTVexpress!